Ține-ți mintea sănătoasă în 2017!

Gata și cu sărbătorile, a venit 2017. Ok, acum ce? Ne-am trezit „aruncați” în noul an ca de nicăieri și ne-aducem aminte ușor, ușor, de ce ne-am propus pe la sfârșitul lui 2016 că o să facem în noul an. „Din 2017 nu mai fumez”. „Din 2017 merg la sală”. „Anul ăsta promit că mănânc mai sănătos”. „Anul ăsta promit că nu mă mai stresez atât de tare, că nu mă mai enervez și că încerc să mă înțeleg mai bine cu toată lumea”.

De promis, am promis. Dar a venit agitația: goana după cadouri, vizitele pe la toate rudele, toate felurile de mâncăruri și băuturi pe care n-aveam cum să nu le încercăm și uite-așa, 2017 ne-a găsit poate pe cei mai mulți dintre noi dați peste cap, obosiți, fără chef de lucru și cu o dorință unică în suflet: de a ne prelungi vacanța (adică zilele acelea de după 1 ianuarie, când se mai lenevește până se reia lucrul; nu ne referim la nebunia dintre Crăciun și Anul Nou, că aia nu-i vacanță, ci o perioadă făcută să te amețească mai mult, ba cu căutatul de cadouri sau de ținută pentru noaptea de revelion, ba cu trimisul de urări tuturor cunoștințelor pe care le avem etc).

Dacă în ceea ce privește corpul nostru, urmările de la pomana porcului mai trec ba cu niște salată, ba cu vreo cură de detoxifiere, ba cu niște exerciții fizice, ce facem cu mintea noastră? Pe ea cum o păstrăm sănătoasă ca să ne ajute în ceea ce avem de făcut? Cum ne apucăm de treaba pe anul ăsta? Cum ne păstrăm concentrarea și cum ne motivăm?

Nu, acesta nu este un articol motivațional. Am citit cărți întregi cu caracter motivațional și în timp ce eram „acolo” mă gândeam că „wow, chiar o să fac asta”, dar când mă aflam într-o situație neplăcută și ar fi trebuit să pun în aplicare ce am citit…acționam sub impuls, pentru că așa este uman.  Prin urmare, scopul acestui articol este de a vă pune pe gânduri; nu o să vă aducă brusc motivație. De fapt, niciun articol din lume n-o să facă asta, dacă nu există dorința în voi înșivă. Așadar, de citit cu atenție, cu mintea deschisă și cu calm.

Întâi de toate, trebuie să tragi de tine. Nu începi „de mâine”, ci de azi, de acum. Orice ți-ai propune se face acum, nu mai târziu. Nu mai concentra nimic din obiectivele tale în „mâine”. Trebuie să știi când să fii dur cu tine. În zilele alea când nu ai chef de nimic și când parcă te dor toate oasele. Fix atunci, dacă reușești să te mobilizezi, ai o motivație cu adevărat puternică.

Deși o să auzi că nu e un obicei sănătos să te compari cu alții, fă-o de câte ori e nevoie! Fă-o și apoi întreabă-te cum de alții pot și tu nu. Găsește oameni care să te inspire, care să te motiveze să vrei să fii mereu mai bun. Desigur, nu aluneca în prăpastia invidiei. Totul trebuie să rămână în echilibru. Să meargă până în punctul în care nu-ți mai dorești să fii ca cel care te inspiră pe tine, ci să ajungi să-i inspiri tu pe alții.

O să ai și zile proaste în 2017. Știi asta. Dar încearcă să trișezi în acele zile proaste. Să-ți găsești ceva de făcut care să nu-ți dea prea mult timp să te gândești la ceea ce te supără. Să nu te îngrijorezi că ai prea multe de făcut. Să te bucuri că-s acolo și că ai ceva pentru care te implici, pentru care pui suflet. Să apreciezi în acele zile mai proaste lucrurile bune care ți se întâmplă. Să-ți păstrezi doza de optimism. N-o să meargă din prima, pentru că trebuie să recunoaștem, când ești supărat, nu te gândești la câte lucruri minunate se întâmplă în lume. Însă și optimismul ăsta, dragul de el, se antrenează. De aceea, se începe cu zilele bune. Întâi, să te bucuri din plin de zilele bune pe care le ai. Nu fix în momentul când se întâmplă, atunci ocupă-te de a trăi clipa (oricât de clișeic ar suna). Mai tarziu. În momentele tale de respiro. Apropo, oferă-ți mai multe astfel de momente. Fii recunoscător. Nu cuiva anume. Fii mulțumit în sinea ta. Abia apoi, în zilele mai proaste, o să reușești să-ți aduci aminte de lucrurile frumoase din viața ta. Impulsionează-ți producția de endorfine (hormonul fericirii) din corp. Oricum, optimiștii au o rezistență mai mare la stres. De ăsta să știți că nu scăpați în niciun an; dar e bine să fie acolo, corect? Parcă lucrați mai bine sub presiune. Dar să sperăm că lucrați, de acum încolo, și mai motivați și optimiști. Un an cât mai bun!

Mara MAȚCU

Leave a Reply

Your email address will not be published.