Pateuri vegetale pline de E-uri

Verdețuri

Verdețuri

Dacă aveați impresia că ținând post  faceți și o detoxifiere a organismului, vă înșelați. Studiile realizate de Asociația pentru Protecția Consumatorilor arată că odată cu produsele de post mâncați mai multă sare, zahăr și grăsimi. Ele duc la creșterea în greutate și tensiune mare.

În timpul postului, cele mai consumate produse sunt pateul vegetal și laptele de soia, teoretic sunt sănătoase. Însă mai bine de jumătate dintre pateurile analizate de specialiști conțin 7 E-uri, iar o zecime conservanți.  Mai mult, E-urile sunt trecute pe etichetă în latină. În plus, pateurile vegetale conțin chiar și 4 g de zahăr la 100 g. Sunt la fel de bogate în grăsimi saturate și sare. O simplă conservă conține 1/5 din necesarul de sare zilnic.

Medicii susțin că un  aport prea mare de grăsimi saturate duc la creșterea colesterolului. La fel pățim și cu laptele de soia, același studiu arată că majoritatea produselor de pe piață nu prea au soia, iar aportul caloric este sub valoarea recomandată de nutriționiști. De câte ori un produs alimentar începe cu apă, înseamnă că aportul de soia este foarte scăzut, ajungând undeva pe la 4-5%.

Pentru a evita astfel de situații este bine să consumați verdețuri din piață, salată, leordă, spanac.

Emanuela Viziteu

Leave a Reply

Your email address will not be published.