Părinţi! Atenție la zahărul din sucurile de fructe și smoothie-uri

sucuri-acidulate-cereale-si-produse-light-3-motive-pentru-care-copilul-tau-nu-trebuie-sa-le-consume_size2Într-un studiu britanic apărut pe 23 martie 2016, în revista British Medical Journal (BMJ), s-a publicat indicele maxim al conținutului de zahăr din sucurile de fructe și smoothie-urile vândute în comerț.
În conformitate cu concluziile acestui studiu, aproape jumătate din aceste băuturi conţin echivalentul cantităţii maxime de zahăr recomandate zilnic pentru copii.

Pentru a ajunge la această constatare, cercetătorii de la Universitatea din Londra și Liverpool (Marea Britanie) au analizat conținutul de zahăr din 203 produse, dintre care 21 de sucuri de fructe, 158 băuturi bazate pe suc de fructe, și 24 tipuri de smoothie-uri.

Obiectivul studiului a fost cunoaşterea legăturii dintre băuturile din fructe și excesul de greutate la copii. Oamenii de știință au calculat cantitatea de zahăr adăugată de producătorii industriali în 100 ml de băutură. Aceştia au găsit în ele doar zaharuri libere (glucoză, fructoză, zaharoză), lipsind cele naturale, din fructe.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, îndulcitori non-calorici în aproape 65 de băuturi studiate. Ei recomandă producătorilor să nu adăuge zahăr sau aditivi ce conțin calorii inutile.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă limitarea aportului de zaharuri libere până la 10%. Cele mai recomanate surse de glucoză fiind cele din fructe.

 

 

Ana IACUB

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.