Cum privesc elevii și profesorii noul Regulament școlar propus de Minister

Colegiul Național

Colegiul Național

Ministerul Educației, în elaborarea noului Regulament de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţămânul preuniversitar, prevede ca fiecare unitate școlară să întroducă cel puțin un semn distinctiv pentru creșterea siguranței și diminuarea actelor violente din școli.

De asemenea, acelaşi regulament prevede şi existenţa unei Comisii pentru prevenirea şi combaterea violenţei în fiecare şcoală, care să adopte anual un Plan operaţional al unităţii şcolare privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar, informează MEDIAFAX.

În ceea ce îi privește pe elevi și profesori, părerile sunt împărțite. Dacă unii au răspuns optimist acestei inițiative, altora această propunere li s-a părut a fi una cu efecte nu foarte vizibile pe termen scurt.

„Nu, nu cred ca va fi diminuată violența, cel puțin nu pe termen scurt. Dar, pe termen lung, cred ca ar putea fi un pas spre o prevenire mai eficientă. Un semn distinctiv asigură o vizibilitate publică mai bună a elevilor unei școli, dacă semnul e purtat sau dacă e greu de înlăturat imediat. Dar, în afara școlii, dacă semnul distinctiv e înlăturat, elevul devine un simplu trecător. Cine îi poate obliga pe elevi să poarte semnul în afara orelor? Așadar, un semn distinctiv legitimează o școală într-un areal redus. Cel mai probabil, doar în scoală, nu și în afara ei.”, spune prof. Adrian Găină, Liceul de Arte „Victor Brauner” din Piatra Neamț.

„Cred că este o inițiativă bună, elevii sunt astfel monitorizați, iar unii dintre ei se simt mai în siguranță.”, spune Ioana Nistor, președinte al Consiliului Elevilor Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” Iași.

Pe de altă parte, sunt și elevi care consideră că sistemul educațional are deficiențe, fiind cumva vinovat de amploarea pe care a luat-o fenomenul violenței în școli și licee.

”Nu cred. Violență nu ar fi dacă ar fi educație. Ei ar trebui să știe asta, din moment ce se numesc Ministerul Educației”, spune Anca, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Național „Garabet Ibrăileanu” din Iași.

Această măsură a fost considerată una necesară după ce, în anul 2014, violența în școli a constituit o adevărată problemă în România. Bătăile şi furturile sunt, din păcate, la ordinea zilei în unităţile de învăţământ de la noi: în total, 597 de elevi au fost implicaţi în acte de violenţă, iar peste 70 au furat. Principala problemă o reprezintă însă chiulul, elevii români adunând milioane de absențe anual.

Ramona Cojocaru

ramona.cojocaru@addinfo.ro

About The Author

Meseria îți ocupă jumătate din viață, iar eu am ales cum trebuie. Vreau să devin un jurnalist bun, indiferent de domeniul pe care îl voi alege, sau care mă va alege. Îmi place să lucrez cu oamenii, dar mai ales cu adevărul și faptele. Dacă fiecare om are o poveste în spate, eu sunt pe cale să o scriu pe a mea.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.