Continuă problemele la Compania de Transport Public Iaşi. S-a rupt sau nu s-a rupt roata autobuzului?

Un autobuz marca Van Hool, al Companiei de Transport Public (CTP) Iaşi, s-a defectat în trafic la sfârşitul săptămânii trecute. O serie de imagini pe care le-a publicat un utilizator pe un grup de Facebook a stârnit controverse în rândul ieşenilor.  Din imagini reiese că sâmbătă după-amiază, autobuzul care circula pe traseul numărul 5, Ţuţora-Canta, a rămas fără o roată, în staţia din cartierul Zimbru. Evenimentele la care au asistat în trecut călătorii, când două autobuze au luat foc în trafic, i-au făcut pe ieşeni să fie reticenţi la calitatea transportului în comun din oraş.

autobuz2
Reprezentanţii CTP Iaşi au vorbit despre incidentul de la sfârşitul săptămânii şi au negat faptul că roata autobuzului ar fi căzut în timpul deplasării. Aceştia susţin că roata autovehiculului a fost demontată de către mecanicii companiei, care au ajuns la faţa locului pentru a rezolva o problemă apărută.
Şoferul a auzit un zgomot suspect, a oprit şi a anunţat la garaj. Au venit mecanicii, au demontat roata şi au văzut că este un rulment care făcea zgomot. S-au întors la garaj, pentru că nu au cu ei piese de schimb, au numai standard. Cât s-au dus până la garaj şi înapoi nu au mai montat acea roată şi probabil că cineva a făcut poze şi a spus că a sărit roata. Roata a fost demontată şi nu avea sens să o mai monteze. După a fost pusă roata la loc şi autobuzul a circulat toată ziua„, a declarat Cristi Stoica, director general al Companiei de Transport Public Iaşi.

Autobuzele Van Hool sunt non-euro iar municipalitatea a anunţat în urmă cu câteva luni că acestea vor fi scoase de pe trasee din cauza gradului ridicat de poluare pe care îl produc. Deocamdată însă, acest lucru nu s-a întâmplat iar vechile autobuze sunt în continuare prezente pe străzile Iaşului.

Imediat ce apar primele loturi de autobuze noi, acestea vor fi retrase şi vor fi duse direct la casare„, a precizat Mihai Chirica, primarul Municipiului Iaşi.

Reprezentanţii CTP Iaşi susţin că vechile autobuze Van Hool sunt folosite doar în momentul în care lotul de autovehicule prezente la strada trebuie suplimentat. Cu toate acestea, acest model de autobuz poate fi văzut adesea pe străzile oraşului, pe traseul 5.

O cauză pentru defectarea autobuzului o reprezintă condiţiile în care rulează autovehiculele. La un şoc, umărul de sprijin pe butuc al autobuzului s-a rupt. Acestea sunt motivele. După cum spuneam, autobuzele Van Hool sunt folosite în condiţiile în care nu putem completa parcul la stradă cu autobuze. Doar în aceste condiţii ies în trafic, altfel nu. Au mai apărut pe parcurs probleme cu unele dintre autobuzele Maz şi atunci au mai fost scoase autobuzele Van Hool. Autobuzele sunt non-euro şi din această cauză avem în vedere să nu le mai scoatem„, a precizat Adrian Mihai, purtător de cuvânt al CTP Iaşi.

Municipalitatea ieşeană a contractat un împrumut de 15 milioane de euro de la BERD pentru a achiziţiona 75 de autobuze noi, care vor înlocui autobuzele vechi existente în garajul CTP.
Recent au fost aduse în Iaşi 16 autobuze care fac parte din gama OmniCity, sunt fabricate în 2006 şi sunt Euro IV. Acestea au mai rulat în Norvegia şi pot transporta minimum 80 de persoane, fiind echipate cu instalaţie de pornire pentru temperaturi scăzute şi trei uşi.  Acestea au fost achiziționate prin intermediul unui dealer olandez, cu care fosta companie de transport, RATP, a mai făcut afaceri în trecut.

Sursă foto: Eşti din Iaşi dacă…

Leave a Reply

Your email address will not be published.