7 trucuri care te ajută să slăbești

Hidratare

Hidratare

Primăvara a sosit, iar hainele subțiri au luat cu asalt garderoba în defavoarea celor groase. Cum fiecare din noi își dorește să arate cât mai bine, iar vara nu este departe de a-și face apariția, ne-am gândit să-ți venim în ajutor cu câteva sfaturi esențiale într-un program de slăbit.

Regula nr. 1

Ține un jurnal. Studiile arată că persoanele care își notează în fiecare zi ceea ce mănâncă, slăbesc mai ușor datorită acestei evidențe. Activitățile zilnice și programul încărcat îngreunează procesul slăbirii, așa că cea mai bună metodă pentru a ține minte ce alimente ai consumat în ziua respectivă este să-ți notezi într-un jurnal tipul alimentului, ora și cantitatea.

Regula nr. 2

Echilibrul e cheia succesului. Nutriționiști afirmă că persoanele care vor să slăbească mult se pierd în numărul de calorii și în informațiile despre alimentele care ar trebui să le consume.  Încearcă să nu încarci masa, păstrează alimentele simple și esențiale. Spre exemplu, o masă în care se regăsesc atât proteine, legume, cât și cereale integrale îți va asigura aportul necesar de calorii pentru organism.

Regula nr. 3

Cantitatea este la fel de importantă ca și calitatea alimentelor. Specialiștii ne sfătuiesc să nu consumăm o cantitate mai mare decât pumnul. Iar pentru ca senzația de sațietate să apară mai devreme, indicat ar fi să bem o cană de apă cu jumătate de oră înainte de masă, la fel și în cazul în care am terminat masa. Așteptați o jumătate de oră pentru a preveni balonarea și a nu îngreuna digestia.

Regula nr. 4

Mănâncă încet. Chiar dacă ești înfometat, ideal este să mănânci încet, pentru că stomacul întărzie să trimită semnalele către creier și de aceea suntem tentați să mâncăm mai mult când ne este foame. În plus, această senzație de sațietate apare la un interval de 10-15 minute după ce am terminat masa.

Regula nr. 5

Experţii recomandă să luați trei mese importante şi două sau trei gustări sănătoase în fiecare zi. Astfel vă veţi asigura nivelul optim de nutrienţi şi de energie şi vă veţi ţine foamea sub control. Alegeţi gustări neprocesate, cu un conţinut scăzut de zahăr, cum sunt alunele, humusul, morcovii, sau ţelina.

Regula nr. 6

Odihna este la fel de importantă ca sportul atunci când vrem să ne menținem greutatea sau să slăbim. Lipsa acesteia va duce la un consum ridicat de grăsimi și dulciuri, alimente care produc energie. De aceea, este important să ne odihnim 7-8 ore pe noapte, ideal între orele 10-12, pentru că atunci organismul se reface în urma oboselii acumulate.

Regula nr. 7

Nu evitați consumul de lichide. Organismul conține 70% apă, așa că nu degeaba ni se recomandă să consumăm minim doi litri de lichide. Sucurile și băuturile carbogazoase sunt interzise.

Un dictat latin spunea „Mens sana in corpore sano”, adică o minte sănătoasă într-un corp sănătos. Pentru o viață sănătoasă și un trup de invidiat, combină dieta cu sportul și rezultatele nu vor întârzia să apară.

Emanuela Viziteu

ema.viziteu@addinfo.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.